Motociclismul… de la ZERO
Zero Motorcycles Inc. este un producător american de motociclete electrice. Cam asta ne zice Goagle, la o primă căutare. Nimic spectaculos până acum, cel puțin pentru mine.
Primesc o invitație pe Messenger la deschiderea ZENO Electric Store de la @Florin Daniel. De aici lucrurile încep să se complice. Cum? Vedeți imediat.
După cum ziceam, la Zeno Electric Store, situat in Pipera nr. 55C, găsești ultimele motociclete electrice de la brand-ul ZERO, dar și biciclete electrice Cross, Specialized, Cannodale, Gogoro și trotinete electrice Joyor și Segway.
Pentru că am fost un pic pe fugă, am apucat să testez doar motocicletele electrice ZERO FX și ZERO SR/F.
Bineînțeles pentru că sunt un împătimit al supermoto-urilor m-am năpustit cu violenta asupra FX-ului, care aduce a urban-enduro bike. Un pic timid la început, mă obișnuiesc repede cu gazul și ne apucăm de treabă, să curgă wheelie-urile. Ui ui ui, ce manetă mică de ambreiaj i-au pus la mobra asta (fiind vorba despre buton de flash-uri). Fiind forțat să ii dau doar power wheelie, îi facem puțin balans și hop, roata sus. Ajung cu ea înapoi la băieți mai ceva ca un copil prins cu mâna în borcanul cu miere. Mai pot? Mai am voie să mă mai plimb? Sau trebuie să se mai dea si alții? O motocicletă de pe care nu îți vine să te mai dai jos.
Huligan, posesor de Akrapovic găsesc lipsa tobei ușor deranjantă, dar nu este în totalitate obligatorie. Șuieratul, sâsâitul, fluieratul pe care îl face motorul electric este destul de tare și destul de spectaculos dacă ai curaj să ții gazul plin.
Problemele încep o data ce mă iau cu @Marius Bacila. Care a dat-o mai sus? “Scandalul” a plecat de la afirmația ca FX-ul ar avea ceva wheelie control. Gazul electric este foarte violent, adică o dată luat, imediat pune roata jos și este destul de greu de controlat. Dacă ții roata undeva la 45 grade poți merge ceva vreme, dar ora 12 este ceva destul de greu de atins, dacă nu imposibil.
49% din accidente se întâmpla in urma replicii: „stai să-ți arat ceva” și restul de 51% după replica: „nu așa bă prostule, lăsa că îți arat eu”. Așa că stați că vă arat eu ora 12. Deja făcusem 4 wheelie-uri, eram expert.Apuc gazul exact cum apucă începătorii accelerația și după haus haus balans balans, răsucesc sănătos manșonul. Motoreta se ridica la început timidă, apoi tinde să arunce peste cap, ca la un power wheelie dus prea departe. Stai stai stai fata tatii, că ne pun bajetii ăștia la plată, mai exact 13 500 oiro. Îi dau mare frâna spate de pe Targu Ocna, o pun jos cu speranța că nu voi musca din ghidon și mă întorc spre uameni cu fața mea de “va plake ora 12?!”. Fețele lor, priceless. Mâini puse în cap, lacrimi în ochi. Clar că până la ei îi mai dau 2 wheelie-uri ca să ne înțelegem că situația a fost sub control și trecem la motocicleta următoare.
Dacă la FX totul era despre cât de fâșneață este motocicleta, puternică și ușor de controlat, la SR/F lucrurile se schimbă un pic. Schimbam abordarea și mentalitatea. De ce? Cuplu de 190 N/m (cam cât un Triumph Rocket 3) și 110 cai, furca Showa 43 Big Piston, amortizor Showa full reglabil, etrieri J-Juan cu 4 pistonase (brand achiziționat de Brembo). 23 000 oiro.
Situația trebuie tratata mai în serios. Bun, zis și făcut. Plec cu ea in modul Street, full gaz. Nimic spectaculos, motocicleta trage foarte bine și foarte liniar și frânează impecabil. Așa că o trecem rapid în modul Sport. Punem gazul, motocicleta nu trage, se teleportează! USS Enterprise! Wow! Mindfuck. Nu tu scârț, nu tu derapaj. Bestia știe doar un singur lucru, înainte, cu toate pânzele sus. De la 0 la 100 km/h in doar 3 secunde. Să’m ba….. Cam așa te dai jos de pe ea.
Frânarea este eficientă și sigură. În 11 secunde ai 200 la ora. Viteza la care acest model este limitat. Păcat ca motocicleta asta nu are numere scoase, așa că testul se tine doar în parcarea special amenajată.
Două motociclete electrice, total diferite și foarte spectaculoase, fiecare în felul ei. Mă bucur foarte mult că am avut plăcerea de a testa aceste jucării electrice pentru copii mari.
Acesta este viitorul? Dacă da, mă bucur să fac parte din el. Aștept cu nerăbdare un test ride pe stradă pentru a vedea pe “bune” dacă autonomia în jungla din București este apropiată de cea dată de producător. Este clar că aceasta le este soarta pe moment, condamnate la plimbări în oraș, până ce infrastructura de încărcătoare electrice va fi pusă la punct.
Dacă vreți mai multe detalii tehnice despre fiecare model în parte, accesați site-ul celor de la Zeno Electric Store https://www.zenoelectric.ro/
Până la episodul viitor, baftă și mâna în gaz, fie el chiar și ride by wire. #motocicletapotrivita
Pot fi contactat telefonic la nr. 0740 012 534 sau pe mail la motocicletapotrivita@gmail.com
Vă aștept cu drag >:D<
FACEBOOK: https://www.facebook.com/MotocicletaPotrivita