Duminică. 18 grade. Trec pe lângă sute de motocicliști. Lumea se plimbă cu motoarele. Și eu mă plimb cu motorul. În spate. Cum în spate?! Pe remorca. Remorca legată de Logan. În drum spre Iași. Pfoooa.
Dar nu așa începe povestea de azi. Este un pic mai lungă de atât.Răzvan este indecis. Își dorește o motocicleta touring, dar nu știe dacă să aleagă o Honda CrossRunner 800 sau o Yamaha Tracer 900. Face primul pas și cel mai important. Îmi da un telefon.
Eu am o vorba, cea mai buna motocicleta este cea care iese cel mai bine in urma raportului preț calitate. Nu sunt genul ahtiat după un model anume sau după un brad, ci mai degrabă după un “deal” bun.
Sondam piața si raport preț calitate toate Honda Crossrunner depășesc bugetul nostru așa că ne îndreptam atenția spre o Yamaha Tracer 900 din Ploiești.
Răzvan nu se pricepe la mecanica și este din Iași. Decidem că cea mai buna soluție pentru el este ca eu să văd motocicleta în Ploiești și dacă este bună, să o aduc la Iași. Complicat? Un pic, da’ nu prea. Sau cum ar spune un clasic in viața: probabil să nu fie complicat, dar e posibil să fie. Iau anunțul la puricat. Formez numărul. Surpriza Arthur. Am numărul salvat. Am eu o vorba: „am numărul tuturor dușmanilor salvat la favorit”. Arthur este un fost client de-al meu de la RAMS Motorsport. Stăm un pic de vorbă, îmi explica care-i treaba cu motoreta și decidem când o pot vedea.
Data stelara 28.03.2021. 4 grade. Ora 6:00. Leg remorca și setam destinația Ploiești. Ce am găsit acolo:
O căzătura pe dreapta lăsa julituri pe crashbar-ul dreapta, capătul de handguard, scărița dreapta si fisureaza protecția de vânt pentru mâini de la Puig
Gume noi ca și carne, dar totuși DOT 2016, teoretic aflate in ultimul lor an de viața
O mica pată alba pe radiator. Ar putea fi ceva antigel care pleacă dintr-un colier. Îl strâng un pic. Exista si șansa sa fie radiatorul fisurat in acea zonă. O lăsam sa atingă 105 grade, nu prezintă scurgeri. Rămâne de urmărit.
Partea de jos a furcii, chiar unde se îmbina tubul cu suportul pentru etrier are o substanța uleioasa pe ea. Ulei? Rar am întâlnit furci care sa curgă pe la îmbinarea aia. Punem un pic pe limba. Ulei nu e, antigel nu e. Aha. E pipi de pisoi. E OK.
Toba Akrapovic. Parbriz înalt. Suport topcase. Cric central. Suporți de bagaje laterale. Manșoane încălzite. Suport GPS. Suport de geanta de rezervor. Multe mii de euro in accesorii.
Dau o tura mica de proba. Are un parbriz FOARTE înalt de la PUIG. Așa ca vobleaza ușor pe la 180.
Îl sunam pe Răzvan. Era în pat. Ii explic ce am găsit. Ii trimit pozele și filmările. Luăm decizia că raport preț calitate este motocicleta potrivita pentru el. Face plata direct în contul vanzatorului.
Arthur îmi mărturisește ca este maxim de încântat ca eu am fost cel care a venit după motocicletă pentru că la motoarele pe care le-a mai avut au venit tot felul de mecanicoși și de cunoscători.
Urmează un drum lung spre Iași unde mi-am pus următoarea întrebare. Oare ce asculta toți posesorii de stație care merg cu 60 km/h în zona de 90 km/h sau zona de 100 km/h. Vorbesc intre ei? Sau oare ascultau în direct cursa de MotoGP și erau cu sufletul la gura?!
Dacă tot am ajuns la Iasi, m-am văzut si cu Moldo, unul din oamenii cu care am “fondat” SuperMoto Riders, un uom drag pe care nu îl mai văzusem de 5 ani. Dar asta este cu totul asta poveste
Răzvan s-a declarat foarte încântat de achiziție. I-am ținut un scurt tutorial cu ce mai are de schimbat la motoreta (ulei, filtre, antigel), i-am urat mulți km în șa pe noua lui motoreta și i-am dat bătaie spre casă.
Știați că dacă vântul bate atât de tare (plus ploaie torențiala bonus) încât schimba banda cu tine în mai puțin de o secunda și depășești un TIR, atunci când ajungi in dreptul TIR-ului, vântul nu mai bate pentru că este blocat de TIR și te repezi sub rotile lui? Urât sentiment, dar bune reflexe
Până la episodul viitor, țineți aproape. Motocicleta Potrivită lucrează pentru tine
Pot fi contactat telefonic la nr 0740 012 534 sau pe mail la motocicletapotrivita@gmail.com
Vă aștept cu drag >:D<
FACEBOOK: https://www.facebook.com/MotocicletaPotrivita